Csokoládé és művészet - Amattler csokoládé

Csokoládé és művészet - Amattler csokoládé

Bizonyos régiókban még mindig él egy kifejezés, „az Amatller titka”, amely valami ismeretlen dologra utal, egy olyan korból, amikor az Amatller csokoládé utánozhatatlanul egyedi minősége azt sugallta, hogy a csoda hátterében egy titkos recept áll

Az Amatller titkos formulája manapság három összetevő kombinációját jelenti

  •  az alapanyagok gondos kiválasztása,
  •  a termelési folyamat mögötti folyamatos innováció és
  • a cég vizuális történetének megkapó szépsége.

Ez a három tényező a kulcsa egy olyan különleges végterméknek, amely képes arra, hogy egy időben mind az öt érzékünket elvarázsolja.

Az Amatller új értelmet adott a történetmesélés művészetének. A márka arra buzdít, hogy a rohanó világunkban álljunk meg egy pillanatra, merüljünk el az elmúlt korok letűntnek hitt szépségében és fedezzük fel, hogy ez a szépség univerzálissá és időtlenné tehető,  pont úgy, mint az Amatller csokoládé.

Az alapító

1797-ben Gabriel Amatller szülőfaluját, Molins de Reit maga mögött hagyva felköltözött Barcelonába és megalapította kicsinyke kézműves csokoládé üzemét a Santa María del Mar kerületben.

A felvirágozás

Antoni, az unka az ipari és technológiai előrelátásán túl egyedülálló kereskedelmi víziót is alkotott a cég számára, amely mögött egy teljesen újszerű értékesítési módszer és reklámstratégia állt. Tanult ember volt, a művészetek és a fotográfia szerelmese,  gyűjtő, akit rabul ejtett a reneszánsz és a modernizmus esztétikai értékrendje és ezen értékek ismertté tételében is aktívan részt vett. E szenvedélye határozta meg a reklámozási stílusát: kifinomult esztétikai érzékkel válogatott, neves kortárs művészek által  megalkotott művészi poszterek, a táblás csokoládékba rejtett gyűjthető kártyák, karton diorámák 3D figurákkal, apró ajándékok a legjobb vevőknek.

200 éves fennállása alatt az Amatller márka reklámeszközök garmadáját használta fel üzleti kommunikációjában, melyek mindig hűen tükrözték a márka aktuális piaci pozícióját és a fogyasztói értékrendet.

Az 1950-es évek végéig szinte kizárólag a forró csokoládé, mint ideális reggeli ital magasztalása volt a márka központi üzenete, ahogy az egykori szlogen sugallta: „egy csésze Amatller csokoládé a súlyának megfelelő aranyat ér”.

Az Amatller Chocolate évtizedeken keresztül kommunikált reklámposztereken keresztül, melyek tervezéséhez és illusztrálásához olyan ismert művészeket kért fel, mint Alphonse Mucha, Rafael de Penagos és Josep Triadó, akik a kor értékrendjét hitelesen tolmácsolták.

1914-ben az Amatller cég poszter pályázatot írt ki, melyet Rafael de Penagos nyert meg, egzotikus és kifinomult vonalvezetésével  a luxus érzetét közvetítő terveivel.

A Simón Coll felvásárlás

A másik történelmi jelentőségű barcelonai csokoládévállalat, a Simón Coll akvizíciója nélkül (1972) az Amatller valószínűleg eltűnt volna a piacról, ami komoly veszteséget jelentett volna egy ilyen nagy múltú, úttörő márkának, amely jelentős hírnévre tett szert magas minőségű és presztízsű termékei révén. A Simón Coll vezetője ezidőtájt a hatodik generációs Maria Coll volt, aki meglátta az értéket és a lehetőséget  az Amatller márka felvirágoztatásában.

„Ami a kezdetektől megfogott minket az Amatller márkában, az a gyönyönyű grafikai megoldások és a lenyűgöző történet volt, ami évekkel később arra ösztönzött minket, hogy visszavezessük a márkát a piacra, újraélesztve az egykori művészi csomagolást, ugyanakkor saját tapasztalatainkra alapozva olyan új receptúrákat fejlesztve ki, amely a közben felnövekedett gourmet fogyasztói célcsoport elvárásainak megfelel.”

 

Maria Coll

cégvezető, Simón Coll

 

Az Amatller azóta is jelentős szereplője a felnőtteknek szánt csokoládétermékek piacának.

Kapcsolódó termékek

Amatller Tejcsoki falevél 30% fémdobozban 30g

2.390 Ft
Kívánságlistára teszem

Amatller étcsokoládé falevél 70% fémdobozban 30g

2.390 Ft
Kívánságlistára teszem