Gyakran ismételt kérdések

 

HOGYAN TUDOK REGISZTRÁLNI?

Regisztrálni a képernyő jobb felső sarkában található "Regisztrálok" gombra kattintva tudsz, személyes adataid megadásával. Ha új vásárlóként szeretnél regisztrálni, akkor add meg a vásárláshoz szükséges adataidat, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezned.

 

Regisztrációkor a következő adatokat kell megadni:

  • név
  • e-mail cím
  • jelszó
  • számlázási cím
  • szállítási cím (ha eltér a számlázási címtől)
  • telefonszám

 

KELL-E REGISZTRÁLNOM, HA CSAK A TERMÉKVÁLASZTÉKOT SZERETNÉM ÁTTEKINTENI?

A eletizek.shoprenter.hu webshop-on keresztül történő megrendeléshez regisztráció nem szükséges, de a következő vásárláskor nyújtandó felhasználói élmény miatt javasolt, mivel a rendelés megadásakor a rendelés rögzítéséhez, számlázáshoz, kiszállításhoz szükséges személyes adatokat meg kell adni, így ha az mentésre kerül regisztráció formájában, újbóli megadása nem szükséges. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. 

 

HOGYAN TUDOK A WEBSHOPON MEGRENDELÉST LEADNI?

Rendelés menete: 

Kattints a Webshop menüpontra és válaszd ki a kívánt terméket, kattintson a "Kosárba" gombra.  

A vásárlás folytatása gombra kattintva további termékeket tehetsz a kosarába.

A kosár megtekintése gombra kattintva pedig befejezheted a vásárlást.

Ha még nem regisztráltál webshopunkon add meg személyes és számlázási adatait, válassz fizetési és átvételi módot, válaszd ki az átvétel dátumát. 

A "Megrendelésem gomb megnyomásával elfogadom az Általános szerződési feltételeket" szöveg mellett található mezőt pipáld ki, majd kattintson a "MEGRENDELEM" gombra.

Ha már regisztráltál webshopunkon, akkor kattints a "VÁSÁROLTAM MÁR ITT, BELÉPEK" fülre, ezután a rendszer automatikusan kitölti korábban megadott adataival az űrlapot. 

A beérkezett rendelésről automatikusan küldünk egy emlékeztető e-mailt. Ez azt hivatott jelezni, hogy rendelése beérkezett hozzánk. Amennyiben ezt a visszaigazoló e-mailt nem kapod meg pár órán belül sem, kérjük vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot.

Megrendeléseddel kapcsolatos kérdés, esetleges reklamáció esetén kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.

Ha a rendelése nem teljesíthető (elfogyott a készletünkből és nem is tudjuk beszerezni), erről e-mailben értesítünk

Rendelés átfutási ideje: 

A webshopon keresztül érkező rendeléseket a megrendelés napját követő második napon tudjuk leghamarabb teljesíteni.

 

 

HOL ÉS MIKOR TUDOM ÁTVENNI A WEBSHOPON LEADOTT RENDELÉSEM?

 

A szállítást futárszolágat végzi házhozszállítással, illetve üzleteinkben  a megrendelt áru személyesen is átvehető készpénzes fizetéssel.

Üzleteink címe:

Életízek Finomságbolt, Kávézó 1118 Budapest, Rétköz u 45/c.

Életízek Finomságbolt1068 Budapest, Felsőerdősor u. 16-18.  (bankkártyás fizetésre is van lehetőség)

Életízek Finomságbolt, Kávézó 6724 Szeged, Londoni krt. 3. Árkád üzletközpont -1 szint (bankkártyás fizetésre is van lehetőség)

 

MENNYI A RENDELÉS ÁTFUTÁSI IDEJE?

A megrendelés visszaigazolására a megrendelés beérkezésétől számított 2 munkanapon belül, többnapos ünnepek esetén pedig az ünnepet követő munkanapon kerül sor. Amennyiben erre a visszaigazolásra  48 órán belül nem reagálsz, úgy megrendelését a visszaigazolásban foglaltak szerint véglegesnek tekintjük.

 

HOGYAN TUDOK VÁSÁROLNI?

A bevásárlás elindításához nem szükséges regisztráció, ezért szabadon keresgélhetsz a termékkategóriák között és tájékozódhatsz a termékek részleteiről a termékoldalakon. A termékeket a kereső segítségével is könnyedén megtalálod.

 

HOGYAN TUDOM MEGADNI A KISZÁLLÍTÁSI CÍMET?

A kiszállítási címet a rendelés véglegesítése során tudod megadni. Személyes adataidat bizalmasan kezeljük, és titkosítva és a maximális adatbiztonságot szem előtt tartva, az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően tároljuk.

 

HOGYAN TALÁLOK MEG EGY TERMÉKET?

A kereső segítségével egyszerűen megkeresheted a kívánt termékeket, és azonnal kosárba is rakhatod őket.

 

HOGYAN TUDOK EGY TERMÉKET A KOSÁRBA TENNI, ILLETVE A KOSÁR TARTALMÁN KÉSŐBB MÓDOSÍTANI?

A weboldalunk bármelyik terméklapján hozzá tudod adni a termékeket a bevásárlókosárhoz. Nem kell mást tenned, csak beírni a kért mennyiséget és a „Kosárba” gombra kattintani. A kosár gombra kattintva egyszerűen tudod törölni a kiválasztott terméket, vagy módosítani az adott termék mennyiségét.

.

MI A TEENDŐM, HA A KÍVÁNT TERMÉKEKET BELEHELYEZTEM A BEVÁSÁRLÓKOSÁRBA ÉS TOVÁBB SZERETNÉK LÉPNI?

A vásárlás befejező lépéseként a termékkiválasztás megerősítése szükséges. A befejező lépés előtt bármikor módosíthatod a kosár tartalmát, az időpontot és a kiszállítási címet. A vásárlás befejező lépése a rendelésed leadása. Sikeres rendelésleadás esetén egy rendelés visszaigazoló emailt kapsz.

 

HOGYAN TÖRTÉNIK A KISZÁLLÍTÁS?

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS  Futárszolgálat  történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetőséged van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

A megrendelt termékek átvételére üzleteinkben is van lehetőség, készpénzes fizetéssel, minden hétköznap 11:00-17:00 között a következő címeken:

1118 Budapest, Rétköz u 45/c, Életízek Finomságbolt, Kávézó

1068 Budapest, Felsőerdősor u. 16-18., Életízek Finomságbolt (bankkártyás fizetésre is van lehetőség)

6724 Szeged, Londoni krt. 3. Árkád üzletközpont -1 szint, Életízek Finomságbolt, Kávézó (bankkártyás fizetésre is van lehetőség)

 

MIKOR KAPOM MEG A VÁSÁROLT TERMÉKEKET?

A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetőséged van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. Kiszállítási idő: 1-3 munkanap.

 

A TERMÉKÁTVÉTEL KORHATÁRHOZ VAN KÖTVE?

Csak 18 éven felüli személy jogosult a termékeket az átadás helyén átvenni. Amennyiben a kiszállítást végző kollégánknak kétségei támadnak a termékeket átvevő személy életkorát illetően, az adott személy azonban önként nem mutatja be a személyazonosságot igazoló okmányát, a kiszolgálási munkatárs a termék(ek) átadását megtagadja. Ugyanígy jár el kollégánk akkor is, ha az átvevő a személyazonosságot igazoló okmány szerint még nem múlt el 18 éves.

 

A KÁRTYÁS FIZETÉSRŐL

Az SimplePay által nyújtott biztonságos bankkártyás fizetését alkalmazó webáruházakban ún. háromszereplős (webáruház-vásárló-bank) eljárással történik a tranzakció. A biztonságot a vásárlótól bekérendő adatok szétválasztása alapozza meg. Ennek jellemzője, hogy a tranzakciót minden esetben Te kezdeményezed a webáruház oldaláról, melyen a megrendeléssel kapcsolatos információkat adod meg, a fizetéshez szükséges kártyaadatokat pedig kizárólag a SimplePay, tanúsítvánnyal ellátott, titkosítással rendelkező biztonságos fizetőoldalán kell megadnod. Az SimplePay fizetőoldal adattartalmáról webáruházunk nem szerez tudomást, mivel ez egy tőlünk független és védett internetes oldal. A fizetés befejeztével visszatérsz a webáruházunk honlapjára, ahol a vásárlás eredményét láthatod. Háromszereplős eljárással történő fizetés során mindig átkerülsz a bank fizetőoldalára.

 


FIZETÉS LÉPÉSEI

 

A webáruház oldalán kiválasztod az árut, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánod teljesíteni.

Ezt követően átkerülsz az SimplePay biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadataidat szükséges kitölteni.

A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatod el a tranzakciót.

A fizetést követően visszatérsz a webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kapsz visszaigazolást

A sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni engedélyezést jelenti –, az SimplePay elindítja a kártyád megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

 

 

 

FIZETÉS FOLYAMATA

 

 

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

 

Webáruházunk  internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően fizetést kezdeményezel, melynek eredményeként átkerülsz a SimplePay biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadnod kártyaszámodat, a lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Te indítod el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget a számlavezető (kártyakibocsátó) bankod zárolja a kártyádon. Az összeg számládon történő terhelésére (levonására) ekkor kerül sor.

 

SIKERTELEN FIZETÉS ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

 

Általában a kártyát kibocsátó bankod (tehát ahol a kártyádat kaptad) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

 

 

Kártya jellegű hiba

A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.

A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.

A kártyahasználat tiltott.

A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.

A kártya lejárt.

 

Számla jellegű hiba

 

 

Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.

A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 

Kapcsolati jellegű hiba

 

A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbáld meg újra.

A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbáld meg újra.

Technikai jellegű hiba.

Amennyiben a fizetőoldalról nem térsz vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.

Amennyiben a fizetőoldalról visszatértél, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakciódat a rendszer

biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

MI A TEENDŐ A FIZETÉSI PROCEDÚRA SIKERTELENSÉGE ESETÉN?

 

 

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal.

 

 

 

MIÉRT A SZÁMLAVEZETŐ BANKKAL KELL FELVENNI A KAPCSOLATOT A FIZETÉS SIKERTELENSÉGE ESETÉN?

 

 

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bankod értesíti az összeget beszedő webáruház (jelen esetben az Életízek Webáruház) bankját, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

 

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Te nem tértél vissza a webáruházunk internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyádon, a foglalás feloldásra kerül.